Filmy produktowe. Reklama produktu, która działa!
"...55% konsumentów wykorzystuje film produktowy do podjęcia decyzji zakupowych."
Żyjemy w kulturze obrazkowej, w której klient woli zobaczyć film prezentujący produkt zamiast czytać opis produktu. Aż 55% konsumentów wykorzystuje film produktowy do podjęcia decyzji zakupowych. Dlatego filmy produktowe stają się obecnie standardem w branży e-commerce. Reklama produktu w formie filmu pozwala uzupełnić ofertę sprzedażową, zwiększyć atrakcyjność sklepu internetowego i skutecznie trafić do klienta.
Filmy produktowe – rodzaje
Istnieje wiele sposobów prezentacji produktów w reklamie. Wśród nich możemy wyróżnić nagrania prezentujące sam produkt, nagrania z udziałem aktora prezentującego produkt oraz animacje.
Nagrania samego produktu
Najbardziej podstawowa forma polega na zaprezentowaniu samego produktu na jednolitym tle lub z dodatkową scenografią. W tej technice, często wykorzystuje się widok 360 stopni prezentujący produkt w całości wraz ze zbliżeniami na poszczególne jego elementy. Jest to najtańsza forma w realizacji. Idealnie sprawdzi się dla sklepów internetowych, którzy sprzedają duże ilości różnych produktów. Tego typu realizacje polecamy wykonywać w większych seriach - wpłynie to na znaczne zmniejszenie kosztu pojedynczego filmu.
Modelka prezentująca produkt
Do prezentacji produktu można też zaangażowć modela lub modelkę. W ten sposób można w łatwy sposób pokazać działanie i obsługę produktu przez użytkownika. Tańszą metodą realizacji będzie nagranie studyjne - na jednolitym tle, natomiast droższą - nagranie prezentujące produkt w realnym otoczeniu - np. w domu, ogrodzie, biurze itp.
Animacja produktowa 2D
Niedroga w realizacji, prezentująca produkt w sposób umowny. Produkt może być narysowany w programie graficznym lub może być przedstawiony w formie wyciętego zdjęcia, które animator wprawia później w ruch. Zaletą tej formy realizacji jest niska cena, wadą - brak możliwości pokazania obracającego się przedmiotu w trójwymiarze.
Animacja produktowa 3D
Animacja, która prezentuje realnie wyglądający produkt. Często wykorzystywana np. w nieco droższych w realizacji reklamach. Można w ten sposób łatwo pokazać np. wnętrze produktu - elementy konstrukcji produktu. Zaletą tej realizacji jest możliwość wiernego oddania wyglądu produktu w trójwymiarze, natomiast wadą - koszty realizacji.
Każdą z tych technik można łączyć z dodatkowymi grafikami, planszami informacyjnymi, czy animowanymi hasłami pojawiającymi się na ekranie. Przykłady niektórych naszych realizacji znajdziesz poniżej!
Więcej rodzajów filmów reklamowych znajdziesz na naszej stronie.